Gânduri pozitive pentru absolvenți

Dacă în articolul anterior am comentat, sau judecat după cum ar spune unii, un text scris de o elevă de-a 12a. Chiar dacă eu m-am referit strict la cuvintele regăsite în text, interpretările au fost multiple.

De data aceasta m-am gândit la un text pozitiv pentru absolvenți. Mi-au tot venit gânduri ce se cereau transpuse în cuvinte și le-am ținut isonul.

Așadar, am cules și ales câteva idei de susținere, compasiune și lămurire ce vizează „generația COVID”.

  1. Lipsa cursului festiv nu te face mai puțin absolvent. Ai reușit să termini o etapă importantă a vieții tale și diploma de absolvire e adevărata dovadă. Poze cu toca poți face oricând, mai ales că aceasta îți aparține și poți face oricând o ședință foto cu obiectul din dotare. Poți crea un moment inedit în familie printr-un mini curs festiv ce-ți poate fin de 10 ori mai drag decât varianta „oficială”. Din experiență, îți spun că după etapa asta, toca ajunge într-un colț de dulap sau într-o cutie cu lucruri de prisos.
  2. Cei dragi sunt mândri de tine orice ar fi. Chiar dacă orice copil vrea ca persoanele dragi să se bucure de reușita sa, lipsa cursului festiv nu reduc procentul de mândrie. Părinții tăi sunt mândri de orice etapă a ta, de la primul pas, primul cuvânt sau prima poezie învățată.
  3. COVID nu este o scuză ca să scapi de responsabilități. Circulă pe net diverse petiții în care să se echivaleze nota la licență/bac/evaluare națională cu media celor 4 ani de studiu. Chiar dacă la prima vedere vă gândiți că scăpați de o grijă, că de, cine să învețe acuma, ar trebui să luați în calcul și consecințele. Dacă s-ar face o astfel de echivalare, veți trăi toată viața cu un handicap din punct de vedere profesional. O persoană care a trecut prin aceste examene va fi mereu în fața voastră când veți căuta un loc de muncă pentru că ea are ceva ce tu nu ai pentru că ai fost „generația COVID”. Crezi că le va păsa angajatorilor? Eu cred că nu.
  4. Gândește-te la viitor. Dacă ești în clasa a8a, gândește-te că o să ai un banchet la sfârșit de liceu. Dacă ești la final de liceu, vei avea parte de un banchet la finalul facultății și dacă nu mergi la facultate, vei avea parte de evenimente la care poți recupera toată distracția pierdută. Ultimile idei sunt valabile și pentru absolvenții de facultate. Chiar dacă nu vor fi aceiași oameni, te poți bucura de cei pe care îi vei avea lângă tine atunci.
  5. Nu o lua razna. E o etapă grea pentru toată lumea și nu aștepta ca toată lumea să te considere singura victime ale acestei situații. Toată lumea este afectată de această pandemie și sunt șanse să fii dezamăgit dacă ai prea multe așteptări de la cei din jur. DA, NU TE ÎNȚELEGEM, NU AM TRECUT PRIN ASTA, dar suntem alături pe cât de mult putem și dacă tu vrei mai mult, nu e vina noastră.
  6. Fă Rai din ce ai. Dacă te gândești că o să copiez un text de la un influencer de pe Instagram care și-a descoperit 10 hobby-uri, are casa lună și se îmbracă tot timpul la 4 ace, ei bine nu o să fac asta. Știu că e frustrant, epuizant și greu să stai în casă. Cu atât mai mult când ai cursuri și examene online și examenele decisive bat la ușă. Cu toate acestea, când totul în jurul tău se dărâmă, gândește-te că ești sănătos, că cei dragi ție sunt sănătoți, că ai condițiile necesare pentru a-ți finaliza studiile. Chiar dacă conexiunea la internet a devenit o banalitate, pentru unii mai puțin norocoși este doar un vis. Apreciază fiecare efort al celor dragi, apreciează fiecare porfesor sau prieten care te înțelege și te susține.

 

În concluzie, noi cei care nu suntem proaspăt absolvenți suntem alături de voi, dar asta nu înseamnă că trebuie să vă victimizați continuu și să căutați motive ca să scăpați de examene. Tratați totul ca atare și depășiți cu fruntea sus fiecare obstacol. Vă spune asta un om „trecut prin viață” pentru care lipsa banchetului sau a cursului festiv este nimic pe lângă evenimentele nefaste prin care a trecut. 😊

Credeai că e așa ușor să fii adult? Ehee, câte mai vin!

PS: N-am scris acest articol pentru a mă contrazice în comentarii cu persoanele care nu sunt de acord cu mine. Dacă nu convine cuiva conținutul, îl rog politicos să treacă peste. Nu sunt obligată să fac pe plac tuturor. Îmi place să scriu și voi face asta mereu. Chiar dacă am obținut 10 vizualizări sau 10.000, eu mereu îmi voi transpune ideile cînd inspirația mă ma obliga să fac asta.  😊

FELICITĂRI ABSOLVENȚILOR!

head_in_hands_from_financial_stress

 

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Proiectează un site ca acesta, cu WordPress.com
Începe